niedziela, 14 sierpnia 2016

Letnie debiuty girlsbandów + czy BLACKPINK będzie nowym 2NE1

Po pierwsze przepraszam za brak postu w poprzednim tygodniu, ale nie miałam dostępu do internetu... teraz jednak wróciłam już do domu i najwyższy czas znowu stać się nołlajfem ;)

Jednym z mniej popularnych zespołów, które dopiero co zadebiutowały a zasługują na uwagę, jest girlsband O21, który 21 czerwca tego roku. wydał piosenkę Show Me. Pomimo talentu, który z pewnością mają dziewczyny ( a niektóre z nich szczególnie wybijają się głosami) i ciekawego konceptu (trochę zbyt często powtarzanego, ale jednak ciekawego), nie zyskały jeszcze dużej popularności- a szkoda, bo wydaje mi się, że warto ich przesłuchać.


I.O.I- co prawda zespół zadebiutował trochę przed wakacjami, w maju, ale to nie zmienia faktu że dziewczyny zdecydowanie zasługują na odrobinę uwagi. I.O.I, utworzone pod skrzydłami CJ E&M rozpoczęły swoją karierę z pozytywną, uroczą i podnoszącą na duchu piosenką, która od razu podbiła moje serce. Zazwyczaj nie lubię aż tak przesłodzonych konceptów, ale tutaj nie zauważyłam sztuczności ani denerwującego upodabniania się do dzieci- jedenastka członkiń jest po prostu uroczych z natury. Najbardziej jednak podoba mi się tu przekaz piosenki "Dream Girls", który pokazuje, aby wierzyć w siebie i spełniać swoje marzenia- jak widać, dziewczynom się udało.



BLACKPINK, są nowym zespołem powstałym pod skrzydłami YG Entertainment. Dziewczyny zadebiutowały zaledwie kilkanaście dni temu, wypuszczając dwa teledyski- Whistle i  Boombayah z albumu o dość pospolitym tytule- "One".
Nie wiem, czy to z powodu chwytliwych tekstów, czy też dobrej reklamy YG, dziewczyny stały się fenomenem w kpopowym świecie - wszędzie jest o nich głośno, a ich teledyski mają ponad 10 milionów wyświetleń. Ich słodko-seksowne koncepty, kolorowe ciuchy, chwytliwe beaty i ogólne koncepty od razu skojarzyły się fanom z 2NE1, girlsbandem, którego nie muszę chyba nikomu przedstawiać.
Pomimo, że ostatnimi czasy nie jestem na bieżąco z kpopem, te porównania do jednego z moich ulubionych zespołów wzbudziły moją ciekawość- po obejrzeniu teledysków, bez szczególnego wgłębiania się w nie zauważyłam pare nawiązań (jeśli nie po prostu imitacji) 2NE1. Nie mówię, że dziewczyny nie mają talentu- śpiewają dobrze, a ich piosenki naprawdę mi się podobały, jednak nawet ilość dziewczyn w BLACKPINK i ich outfity sugerują, że YG postanowiła stworzyć młodszą wersję 2NE1.


To, co najbardziej przekonało mnie do dziewczyn, to oryginalne choreografie z ciekawymi pomysłami, których nie widziałam jeszcze u żadnego artysty (chociażby w 1:02 czy 2:32 w teledysku Boombayah). Podobają mi się też momenty, przedstawiające umiejętności każdej z dziewczyn, jak np 2:02. Dodatkowo, teledysk do Boombayah wręcz emanuje pewnością siebie i niezależnością, jednocześnie ukazując uroczą "różową" stronę dziewczyn i "czarną", odrobinę mroczną i zabójczo seksowną.


Pierwsze skojarzenie, jakie nasunęło mi się po obejrzeniu "Whistle", to kolorowy bałagan; teledysk zawiera w sobie chyba każdy możliwy koncept - od gangsterskich (0:12), przez "bad girl" (0:23) i pastelowe laleczki (0:36), aż po urocze nastolatki (1:19)- a akcja teledysku dzieje się jednocześnie w domu, "podziemiach", kosmosie i wielu innych miejscach. Z jednej strony teledysk wydaje się trochę nielogiczny i bezsensowny, ale z drugiej jest całkiem ciekawy wizualnie i pokazuje, że dziewczyny pasują dosłownie do każdego konceptu, o jakim wytwórnia jest w stanie pomyśleć. W tej piosence najbardziej urzekły mnie partie rapu, bo naprawdę ładnie komponują się z całym utworem, utrzymanym w trochę spokojniejszym klimacie niż Boombayah.

Ogólnie, chociaż zarówno teledyski jak i piosenki dziewczyn są robione trochę "pod 2NE1", YG wyszła z nowym, innym niż wszystkie konceptem- nic więc dziwnego, że zespół zdążył się tak szybko rozpromować.


Piszcie co sądzicie o powyższych zespołach, a także jakie są Wasze ulubione debiuty ^^
Było by mi także bardzo miło, gdybyście udostępnili bloga wśród swoich znajomych i napisali komentarz ;)

4 komentarze:

  1. Zupełnie nie potrafię ogarnąć girlsbandów. Słucham je głównie w tle bez oglądania(jak zaczynam oglądać to w połowie przerzucam na coś innego). Chociaż są wyjątki 4Minute, Tara czy wymienione 2NE1.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukam blogów o Japonii,ciekawych do poczytania,Twój poradzila mi kolezanka ale widze ze to chyba bardziej koreansko..co nie?:)

    Troche szkoda,ale pobuszuję:D

    Reyline Hayashi
    www.japonskiwachlarz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie piszę głównie o Korei ^^ na moim blogu znajdziesz dużo postów na temat Japonii, a także innych azjatyckich krajów :) mam nadzieję, że Ci się spodoba!

      Usuń
  3. BLACKPINK rzeczywiście są podobne do 2NE1 ale w moich oczach jest to ogromny plus na samym wstępie bo 2NE1 jak dotąd były jedynym girlsbendem który jestem w stanie słuchać w każdej piosence ^^ nie zniosłabym gdyby zaczęły być w stylu SNDS czy twice bo nie znoszę piskilwych głosów koreanek >_< ich debiut był niemałym sukcesem nie tylko w korei ja osobiście je lubię ale musi upłynać trochę wiecej czasu abym mogła stwierdzić że bedę lubić ten girsband choć i tak 2NE1 nie zastąpią to mogą zostać 2 GB którego będę słuchać :)

    OdpowiedzUsuń