czwartek, 13 kwietnia 2017

JMUSIC 2017: moje nowe odkrycia

Już dawno nie robiłam postu, w którym wypowiadałabym się na temat moich ulubionych piosenek prosto z Japonii - dzisiaj postanowiłam więc zrobić ranking moich nowych faworytów, którzy, mam nadzieję, także Wam wpadną w ucho!

1. BIGMAMA - BLINKSTONE


Już przy pierwszym usłyszeniu, piosenka wprawiła mnie w dziwny, ale bardzo przyjemny nastój - ma w sobie coś, przez co nie można po prostu jej wyłączyć i trzeba wysłuchać ją do końca. Połączenie ostrego, rockowego brzmienia i dźwięku gitar z delikatnymi, melodyjnymi skrzypcami oraz jednostajną perkusją i ciekawą linią melodyjną sprawia, że piosenka jest jedną z tych, które zapamiętamy na długo - i bardzo dobrze, bo BIGMAMA naprawdę zasługują na uwagę. Chyba nie muszę wspominać, że moją uwagę przyciągnęło też miejsce kręcenia teledysku - niezwykle piękne  wnętrze z barokowymi elementami, które dodaje muzyce zespołu odrobiny kurtuazji!

2. PHATMANS AFTER SCHOOL - MIKANSEI FU YUCHA


W tej piosence o tytule, który można przetłumaczyć na polski jako "Nieskończona Przyszłość", zdecydowanie słychać optymistyczną i pełną energii "vibe", którą emanuje zespół Phatmans After School, powstały w 2010 roku. Piosenka motywuje do działania, co w okresie wszechobecnych egzaminów, matur i ocen końcowych, jest zdecydowanym plusem! Chłopcy są bardzo młodzi - w momencie utworzenia grupy, wszyscy mieli najwięcej 20 lat, dzięki czemu doskonale wiedzą, czego potrzebuje młoda generacja i właśnie to ofiarują swoim fanom,

3. SPECIAL FAVOURITE MUSIC - CEREMONY


Piosenka "Ceremony", jest zdecydowanie inna niż wszystkie - ma w sobie elementy popu, rocka, bluesa, może odrobinę jazzu... jednym słowem, jest idealna na dni pełne stresu, bo odpręża jak nic innego. Gra świateł, zastosowana w teledysku tworzy niezwykły klimat, który od razu przenosi nas w inny świat, a delikatne głosy śpiewającego duetu od razu poprawiają nam humor. Z jednej strony, melodia jest smutna i nieszczęśliwa, ale z drugiej zdecydowanie sprawia, że chce się ją śpiewać - co tu dużo mówić - teledysk i piosenka są na tyle warte uwagi, że trzeba przekonać się o niezwykłości tego utworu samemu!

4. LAMP IN TERREN - NAMIDABOSHI GUN NO YORU


Jeśli lubicie klasyczny japoński rock, ale marzy wam się nieco wolniejsza, spokojniejsza, lecz równie melodyjna nuta, to koniecznie musicie zobaczyć tą piosenkę Lamp in Terren. Teledysk opowiada magiczną historię, do której utwór jest znakomitym tłem, pozwalając wczuć się w losy głównej bohaterki krótkiego klipu - smutnej dziewczyny. Poznajemy jej historię i śledzimy epizod z jej życia, jednocześnie raz na czas mając okazję przyjrzeć się zespołowi, wprowadzającemu nas w ten miły nastrój - widzimy kilku ładnych chłopaków, chcących podzielić się ze światem swoimi najskrytszymi uczuciami.

5. SHADOWS - CHAIN REACTION 


Po poprzednich teledyskach, idealnych na odstresowanie się, znowu przyszła pora na potężną dawkę energii. Choć w teledysku nie dzieje się dużo, już sama piosenka wprawia nas w buntowniczy i śmiały nastrój, który sprawia, że chce nam się wyjść na zewnątrz i zmieniać świat. Bardzo podoba mi się tutaj chwyt z kablami "przywiązanymi" do wokalisty - choć to zwyczajne kable, jest to rozwiązanie, którego nie widziałam nigdzie indziej. Jest to ten rodzaj jrocka, który na pewno spodoba się fanom ONE OK ROCK, MY FIRST STORY oraz UVERWORLD. Jeśli więc chcecie odrobinę odświeżyć swoją playlistę, a lubicie powyższe zespoły, serdecznie polecam wam Shadows!

6. SOLAR ECLIPSE (日食) - HELLO SLEEPWALKERS


Piosenka "Hello Sleepwalkers" jest pierwszą, którą słyszałam w wykonaniu tego zespołu i muszę przyznać, że zdołała mnie do niego przekonać - niezwykle wpadająca w ucho, klimatyczna, pasująca do nazwy (co daje swego rodzaju aurę, zarówno teledyskowi, jak i melodii) i po prostu - ciekawa. To moje pierwsze wrażenia, po jej przesłuchaniu - a z każdym kolejnym razem, te odczucia pozostają niezmienne. Widzę zespół Solar Eclipse jako grupę marzycieli, sięgających gwiazd, zarówno w metaforycznym jak i dosłownym tego słowa znaczeniu - również światła zastosowane w teledysku, które w raz z tłem sprawiają wrażenie kosmosu, lub galaktyki, pokazują nam kierunek, w którym zmierza grupa.


To wszystkie japońskie nowości na dzisiaj - co sądzicie? Która piosenka najbardziej przypadła Wam do gustu? Wypowiadajcie się w komentarzach i polecajcie bloga znajomym! :)

1 komentarz:

  1. Interesujące zespoły. Chyba najbardziej przypadł mi do gustu "Shadows" i "PHATMANS AFTER SCHOOL".

    OdpowiedzUsuń