wtorek, 7 stycznia 2014

Styl Burikko? Co?

Moja koleżanka zainspirowała mnie (między innymi) żeby napisać ten post. Mimo, że nie zdaje sobie z tego sprawy, bardzo jej za to dziękuję ;)

Matsuda Seiko
Ale przejdźmy do sedna. Styl Burikko to jednym słowem styl skupiający się "udawaniem dziecka". Chodzi mi tu o typowe dla Japonek urocze i dziecinne rzeczy. Dziewczyny starają się zmieniać swój głos na łagodniejszy i bardziej piskliwy, chicoczą zasłaniając ręką usta, ubierają się jak słodkie dziewczynki...za dużo kawaii? Zgadzam się. 
Piosenkarką która wymyśliła ten styl była Matsuda Seiko. Co takiego zrobiła? Może najpierw kilka istotnych informacji o niej, żeby mieć pojęcie kim była. Urodziła się 10 marca 1962r w Kurume w prefekturze Fukuoka w Japonii, a naprawdę nazywa się Noriko Komachi. Można powiedzieć, że była ważną postacią w japońskiej popkulturze- to ona zapoczątkowała podgatunek muzyki pop, j-pop.
Zachowywała się inaczej niż inni- była niezwykle urocza, co sprawiło że chłopcy nie przepadali za nią. Jednak wśród japońskich dziewczyn znalazła swoje naśladowczynie.




Matsuda Seiko

Matsuda Seiko


Styl aż przesadnie słodki. Chyba nie chciałabym się tak ubierać, ale każdy ma swój gust. O ile nie przeszkadza mi trochę kawaii, ten styl ma go w sobie trochę za dużo~


Jak dla mnie Matsuda Seiko nie należy do najpiękniejszych kobiet jakie widziałam, ale to tylko moje zdanie...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz