niedziela, 18 stycznia 2015

Najnowsze j-rockowe odkrycia

Ostatnimi czasy słucham bardzo dużo j-rocka... Naprawdę lubię japońskich wykonawców, więc to chyba nie dziwne, że staram się znajdować coraz więcej nowych zespołów.
Dzisiaj zamierzam się  podzielić nimi z Wami, mam nadzieję, że Wam także się spodobają!
Proszę o komentarze,

Głosujemy na koncert ONE OK ROCK w Warszawie! tutaj
Głosujemy na koncert Block B w Warszawie! tutaj
Głosujemy na koncert YOHIO w Warszawie! tutaj



1. FEAR FROM THE HATE

Jeden z moich ulubionych zespołów, który już od pierwszej nuty urzekł mnie swoją muzyką. Szczerze, natknęłam się na niego przypadkowo, ale muszę przyznać, że naprawdę ich lubię. Od trzech dni słucham ich całymi dniami!
Zespół powstał w Tokio w kwietniu 2008r, kiedy to dwaj przyjaciele, Hiro i Kouichi postanowili razem zająć się muzyką.



2,MY FIRST STORY

Japoński zespół, utworzony w 2011r pod hasłem Intact Records. Zadebiutowali albumem My First Story 4 kwietnia 2012r. Już po pierwszym teledysku stwierdziłam, że chciałabym pójść na ich koncert. Są naprawdę utalentowani i widać, że uwielbiają tworzyć muzykę.
Dla ciekawskich powiem, że wokalista, Hiro, jest bratem Taka z ONE OK ROCK- no cóż, widać, że są braćmi. Czy tylko mi się wydaje, że mają podobne głosy i wyglądają prawie identycznie?


3.SPYAIR

Zespół powstał w 2005r i wydał kilka singli, ale oficjalny debiut nastąpił dopiero  2010r. SPYAIR znajduje się pod skrzydłami Sony Music Japan, a jego piosenki były wykorzystane m.in w dramie (Hammer Session!) oraz jako openingi i engingi anime takich jak Bleach (Last Moment),czy Gintama.
Od pierwszej nuty zakochałam się w głosie wokalisty i wg mnie jest on naprawdę oryginalny i ciekawy w dobrym tego słowa znaczeniu. Wiele japońskich wokalistów ma podobne głosy (przynajmniej mi się tak wydaje- naprawdę, koszmarnie ciężko mi jest czasem ich rozróżnić), ale Ike, wokalista SPYAIR wyróżnia się na tle japońskiego przemysłu muzycznego... tak trzymać!


4.UVERworld

Po obejrzeniu teledysku poczułam się naprawdę cudownie... wideo i ich muzyka wywołała we mnie tyle pozytywnych emocji, że aż sama się sobie dziwię. Zespół jest naprawdę, naprawdę super i myślę, że stanie się jednym z moich ulubionych j-rockowych zespołów. Początkowo, w 2003r zespół  grał pod nazwą Sangoku road, a dopiero potem nazwa została zmieniona na UVERworld. Zyskali popularność dzięki anime Bleach, gdzie ich piosenka stała się drugim openingiem.
Głosujemy na koncert w Polsce: tutaj




5.BACK-ON

Mimo małej ilości kolorów, teledysk jest bardzo pozytywny i m.in dlatego mi się spodobał ;)
Uwielbiam rap part w tej piosence i refren- po prostu miłość od pierwszego wejrzenia!
BACK-ON to połączenie rapu, hiphopu i rocka, co razem daje naprawdę super mieszankę!Ich piosenka Chain została użyta w znanym anime Air Gear, dodając zespołowi popularności do tego stopnia, że w 2007r, zagrali oni na konwencie mangi i anime w USA.



6.WAGAKKI BAND

Porzućmy na chwilę  XXI wiek i przenieśmy się do tradycyjnej Japonii, gdzie ludzie na co dzień chodzą w kimonach z wachlarzami,samuraje są czymś oczywistym, wyobraźmy sobie, że słyszymy bambusowe flety i... gitary elektryczne w połączeniu z perkusją? Tak. Taka właśnie jest Wagakki Band- łączy tradycję z nowoczesną muzyką, co daje naprawę super efekt. Zespół powstał niedawno, bo w 2013r. Początkowo coverowali vocaloidy, ale zawsze wplatali tam elementy swojego własnego stylu. Zespół zyskał rzesze fanów w Europie, występując na paryskim evencie poświęconym Japonii w 2014r.




Dziękuję za przeczytanie posta!
Byłoby mi bardzo miło, gdybyście wyrazili swoją opinię- to dla mnie naprawdę ważne!
Przypominam o głosowaniu na koncerty w linkach na górze ;)

4 komentarze:

  1. Jak dobrze, że ktoś tu jeszcze słucha japońskiej muzyki XDD
    Co prawda z tych wymienionych wyżej słucham... może z dwóch, a właśnie Spyair zajmuje dosyć wysokie miejsce na liście moich ulubionych jrockowych grup.
    I co do znajdowania nowych wykonawców mam to samo D: a no i coś jeszcze XDD
    Co z japońskim popem? Przypada Tobie do gustu czy raczej nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba :)
      No cóż, jpopu słucham rzadko- jrock jakoś bardziej mnie do siebie przekonuje, ale może kiedyś dam mu szansę i napiszę post o jpopie ;)
      Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  2. Kocham j-rock. Muszę przyznać że z Twojej listy znam MY FIRST STORY, SPYAIR. Dwa ostatnie zespoły świetne, dziewczyna w kimonie ma fajny głos, a brzmienie koto w połączeniu z gitarami miodzio.Moim zdaniem Hiro i Taka mają jednak trochę inne głosy, obu uwielbiam:)) Osobiście polecam Swanky Dank(w utworze "Sink like a stone" w kolaboracji z Hiro), Wrong City Noisemaker, Man With A Mission (odkrycie dzięki dramie 'Border" Oguri Shun'em-polecam),Pay money to my Pain (soundtrackdo "Sugarless"-świetny) ostatnim odkryciem jest Flumpool ( mają coś w sobie) i Mayday (oprócz utworu do Bitter Blood-Sato Kakeru w roli głównej, mam do nich mieszane uczucia).Co o nich sądzisz? Trochę się rozpisałam. Super post i od razu poniedziałek stał się lepszy. Dzięki bardzo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post Ci się podobał i dziękuję za komentarz! Zespoły, które poleciłaś są naprawdę super! Może kiedyś też zrobię o nich post ;)

      Usuń