niedziela, 27 lipca 2014

Jak zostać koreańskim celebrytą? SM, YG i JYP Entertainment

Pisałam już post o ciemnej stronie życia koreańskich gwiazd >tutaj< .Dzisiejszy temat jednak trochę będzie się różnił. Szukałam trochę w internecie i przypadkowo natrafiłam na strony typu "jak zostać koreańskim celebrytą". Myślę, że to dość ciekawy temat, szczególnie dla fanów kpopu... no bo kto wie? Może kiedyś, jak już pojedziemy do Korei, podpiszemy kontrakt z jakąś agencją? ;)

Wiadomo, że to, czy zostanie się gwiazdą w dużym stopniu zależy od wymagań agencji muzycznej, do której chcemy należeć. Każda z nich ma swoje własne cele i wizje, ale skupię się tylko na tych najbardziej znanych.

"Tylko jeden na 10 tys trainee zostaje gwiazdą kpou" :(

1. SM Entertainment

Największe szanse mają Azjaci. No cóż, obcokrajowcowi naprawdę trudno zadebiutować w koreańskiej agencji. No, ale jeśli SM już się zainteresuje kimś z innego kraju, musi on umieć mówić po koreańsku (na tyle, aby móc się dogadać) i- najlepiej- po angielsku, chociaż to nie jest konieczne. Ważny jest też oczywiście talent- żeby być trainee, trzeba przyjść na przesłuchanie do SM (ewentualnie zrobić to skype'em) i pokazać im swój taniec i śpiew. Wszyscy chętni wrzucani są do jednego worka i spośród nich wybieranych jest kilka osób, którym będzie dane zostać trainee- co oczywiście nie oznacza, że kiedykolwiek zadebiutują.
Nie pamiętam czy pisałam o zajęciach, z jakimi na co dzień musi zmagać się trainee:
lekcje śpiewu, tańca i aktorstwa są oczywiste. Oprócz nich, ka ndydat na gwiazdę ma lekcje języków (tj. angielski, japoński i chiński- w zależności od agencji), gry na instrumentach i ćwiczenia na siłowni.
Gdy czytałam wypowiedzi osób, które były trainee w SM, wspominały, że nie miały prawie w ogóle czasu dla siebie. Nie od dziś w końcu wiadomo,że ta agencja jest niezwykle rygorystyczna, a ostatnio zrobiło się o tym głośniej.
Dodatkowo trainee musi przeprowadzić się do Korei... no bo w końcu, jak go "przygotowywać" na odległość? Plusem jest to, że jak zostaniesz trainee, to agencja zapłaci za twoją podróż do Korei i utrzymanie...

główny cel: SM najbardziej zależy na ładnych/przystojnych trainee, którzy nie boją się pracować kilkanaście godzin na dobę.

motto:  "The future of culture technology"



2. YG Entertainment

YG jest jedną z moich ulubionych agencji. Myślę, że gdybym miała talent i chciała zostać gwiazdą, próbowałabym właśnie tam. W tej agencji, trainee zaczynają w bardzo młodym wieku, ale mimo to pracują do późna. Ich wolnym dniem jest niedziela. Często, nawet swój wolny czas poświęcają treningom.
Jedną z rzeczy, która najbardziej mi się podoba, jest atmosfera, panująca w wytwórni. Dużo różni się od SM, a wskazuje na to nawet nazwa. No bo kto ma lepszy kontakt z trainee? SM Town czy YG Family?
Dodatkowo, YG jest otwarta na świat. Większość nauczycieli tańca, to popularni zachodni tancerze i choreografowie. Dużo łatwiej także zostać tu trainee komuś kto nie jest Koreańczykiem, ale i tak trzeba się bardzo postarać.

główny cel: szukanie naprawdę utalentowanych ludzi- wygląd nie jest tak ważny

motto: "Before becoming a singer, you must first become a person."


3.JYP Entertainment

W tej agencji pasja jest najważniejsza. Aby zostać trainee, oceniający muszą widzieć, że osoba lubi śpiewać, tańczyć i grać. Muszą widzieć, że bycie gwiazdą jest nie tylko jej celem i przeznaczeniem, ale i prawdziwym hobby. Oprócz tego dla agencji liczą się także umiejętności i "bycie gwiazdą"- zwracanie na siebie uwagi, nie poddawanie się, ciężka praca. Wszystko, z czym celebryta musi zmagać się na co dzień. Kandydaci sprawdzani są kilkakrotnie i za każdym razem muszą pokazać coś nowego, czym podbiją serca sędziów. Konkurencja jest bardzo duża- zaledwie naście osób spośród kilku tysięcy aplikujących, udaje się zostać trainee. No ale kto powiedział, że życie gwiazdy ma być łatwe?
Plusem jest profesjonalne podejście do poszczególnych osób, więc treningi dostosowane są do umiejętności osoby.

główny cel: szukanie ludzi z pasją, którzy nie wyobrażają sobie życia bez śpiewu i tańca

motto: "Because passion is the most important."



A wy którą agencję byście wybrali i dlaczego? :)
Dziękuję za przeczytanie! Dajcie znać czy post wam się podobał!

___________________________
źródła: http://www.wikihow.com/Be-a-K-Pop-Trainee, http://kpopoutofthebox.wordpress.com/2014/07/01/is-the-kpop-dream-realistic/, http://asianuniverse.net/forums/SM_YG_JYP_Entertainment_s_Casting_Trainees_System_t64498.html,https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20131103062334AAQyhhJ

14 komentarzy:

  1. Nooo w końcu ktoś to zebrał w całość i opisał, bo nigdy nie mogę ogarnąć tych wszystkich agencji :D Chyba YG Entertainment wydaje się najlepsza i jeśli chodzi o mnie, to zdecydowanie wybrałabym ją :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo, że wykonawców z SM naprawdę lubię, to samej agencji nie cierpię. Zdecydowanie za dużo wymagają i na zbyt wiele sobie pozwalają. Nie wytrzymałabym tam chyba ani dnia D; Gdybym miała wybierać agencję to wybrałabym generalnie Big Hit, ale nie ma jej na liście. Nie lubię dyrektora w YG bo mnie odpycha swoją osobą póki co. Podoba mi się motto YG, ale z tych trzech wybrałabym JYP chyba mimo wszystko. Wszystko tylko nie SM XDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie tak samo! Lubię praktycznie wszystkie zespoły SM, ale jak słyszę, jak oni traktują swoje gwiazdy, mam ochotę przyjść do agencji i udusić wszystkich zarządzających tą instytucją ;)

      Usuń
  3. czyli, jeśli nie jestem azjatką, a jak możemy się domyśleć - europejką, to i tak mam szansę na dostanie się do którejś z agencji? chcę wziąć udział w internetowym przesłuchaniu, ale jeśli nie ma żadnej szansy - to chyba oszczędzę sobie zbędne nadzieje :) byłabym wdzięczna, gdybyś postarała się odpowiedzieć na moje pytanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, szansę masz :) Wiadomo jednak, że będzie to bardzo trudne, ale to nie znaczy, że niemożliwe- nie dowiesz się, póki nie spróbujesz! Idealnym przykładem na to jest zespół "The Gloss", w którym jest- oprócz dwóch Koreanek i Koreanko-Amerykanki- dziewczyna z Francji! :) Niemniej jednak polecałabym Ci zgłosić się do jakiejś z mniej znanych agencji- no cóż, mniejsza konkurencja i większe szanse, że Europejce uda się zadebiutować (pamiętaj, że w większości agencji jest wymagana chociaż średnia znajomość koreańskiego i- jeśli jesteś zza granicy, a jesteś, prawdopodobnie musisz być pełnoletnia...). Byłoby super, gdyby Ci się udało ;) Ja bardzo bym chciała chociaż chwilę poczuć się jak koreański celebryta, ale niestety nie zostałam obdarzona talentem wokalnym... no cóż, mówi się trudno. Życzę powodzenia!

      Usuń
  4. Moim marzeniem jest to aby dostać się do YG Entertainment , ponieważ według mnie jest to najlepsza wytwórnia muzyczna. Uważam, że mam talent, Ale wyglądem to jest już ciężej. Umiem bardzo dobrze tańczyć i śpiewać. Niestety gra na instrumentach jak np. gitara nie wchodzi w grę. Mogłabym grać na perkusji, pianinie itp. Ale nwm czy miałabym szansę, bo jestem z Polski. A czy tam by mnie przyjęli to nwm. Błagam pomóżcie mi. Nie wiem co mam robić. Może wy mi jakoś poradzicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie będąc Koreanką, będziesz mieć naprawdę ciężko. Warto zaznaczyć, że pomimo postępu technologicznego, Korea jest wciąż dość zamkniętym narodem i nie sądzę, aby "nie- Koreańczyk" miał szansę na zrobienie tam niesamowitej kariery. Zdarzają się wyjątki, ale raczej w mniejszych agencjach muzycznych. Oczywiście, możesz spróbować :) Po prostu śledź oficjalną stronę YG, bo tam powinny pojawiać się informacje o wszystkich przesłuchaniach (http://www.ygfamily.com/). Pamiętaj jednak, że talent to nie wszystko, bo potrzeba naprawdę wielkiej determinacji, pasji i umiejętności podporządkowania się, aby osiągnąć coś w koreańskim (i nie tylko) show biznesie. Mam jednak nadzieję, że uda Ci się spełnić marzenia! :)
      Dziękuję za komentarz i przepraszam za spóźnioną odpowiedź!

      Usuń
  5. A na przykład.. Chce się zgłosić do YG i tu jest problem.
    Ja nie śpiewam tylko rapuję ,tańczyć też umiem.
    Była by jakaś bardzo minimalna szansa ,że dziewczynę która rapuje by przyjęli?
    Dobrze by było gdybyś dała radę odpowiedzieć :")

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że z tańcem nie byłoby problemu- weźmy chociażby TOPa z BigBang: jest w YG, ale do najzdolniejszych tancerzy z pewnością nie należy ;) Mimo wszystko, niestety, widzę małe szansę, aby agencje przyjmowały osoby, które nie są Koreańczykami- Korea wciąż jest bardzo zamkniętym krajem, więc nie warto robić sobie wielkie nadzieje :(

      Usuń
  6. A jeśli bym się przeprowadziła do Korei z własnej kieszeni i dopiero potem bym poszła na przesłuchanie to tez muszę być pełnoletnią?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że zależy to w dużej mierze od agencji, do jakiej byś chciała iść. Mimo wszystko Twoi rodzice/opiekunowie na pewno musieliby wyrazić by na to zgodę. Dodatkowo, jako Europejka i ogólnie nie-Koreanka niestety masz naprawdę małe szanse, żeby cokolwiek zdziałać w koreańskim show biznesie (a przynajmniej jako gwiazda :c )

      Usuń
  7. Uwielbiam YG i JYP , mimo że jestem z Polski to odziedziczylam po działkach azjatycki wygląd ( na szczęście ) i ludzie zawsze pytają czy jestem azjatką. Od nad skończyłam 5 lat wszyscy mi mówili że dobrze śpiewam , odkąd skończyłam 12 lat usłyszałam że taniec nie sprawia mi trudności i świetnie wyglądam tańcząc. Teraz idę do liceum do szkoły artystycznej i będę mieć do dyspozycji salę muzyczną jak i taneczne , do tego uczę się koreańskiego... Zawsze chciałam należeć do YG , ale nie oferują oni przesłuchań online. JYP przeciwnie ( na szczęście ^^ ) jak myślisz trenować ? ( jeśli chcesz zobaczyć jak wyglądam wpadnij na mój insta xiao__world ) pozdrawiam , fajny blog 😘😘 / Gabi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jeśli naprawdę tego chcesz, to nic nie stoi na przeszkodzie- może uda Ci się osiągnąć sukces w tej dziedzinie? ^^ Pamiętaj jednak, że to naprawdę ciężka praca i będzie Cię czekać dużo wyrzeczeń i nieprzespanych nocy. Niemniej jednak, jeśli jesteś przekonana- wierzę, że dasz radę! :)
      Dziękuję za komentarz i cieszę się, że blog Ci się podoba ^^

      Usuń
  8. Jeśli miałabym wybierać też postawiłabym na YG zawsze wydawało mi się że jest tam najprzyjemniej co prawda na pewno mają wymagania ale chyba są mniej rygorystyczni od SM czy JYP. A muzyka nie jest tam typową do tańca i pod publikę a artysta ma prawo stworzyć swój własny styl jak 2NE1 które są bad girls a nie sweet girl Lee Hi balladzistką a BIG BANG i PSY to tylko dowód na to że potrafią stworzyć gwiazdy na świat a nie tylko koreę ^^
    my-dream-is-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń