środa, 11 września 2013

Polecane anime:

Minęły wakacje i jak by się mogło wydawać - każdy miał dużo wolnego czasu. Tak niestety można powiedzieć tylko w teorii, bo w praktyce tak nie było. Niestety z kilkunastu wybranych prze zemnie anime mogę wam polecić tylko kilka, które oglądałam do tego czasu (większość z nich jeszcze nie jest zakończona). Jesteście ciekawi?


MAKAI OUJI: Devils and realist

Rok: 2013
Ilość przetłumaczonych odcinków: 8 (więcej nie widziałam na razie - ale anime mi się tak podoba, że oglądam nawet po angielsku)
Tematyka: demony, pakty, reinkarnacja, zagadki, walki
Moja ocena: 10/10 
Nie mam pojęcia dlaczego tak mnie wciągnęło to anime! Zaczęło się od jednego odcinka... i ... było gorzej! Chyba spodobał mi się jego klimat. Mroczny, ale taki zabawny i uroczy. Mogłabym polecić je każdemu. Oczywiście kreska nie jest najlepsza, ale nie jest najgorsza.

Opis: Jak sam tytuł wskazuje mamy tu do czynienia z demonami i realistą, w którego rolę wcielił się Williama, potomek arystokratycznej rodziny posiadającego niezwykłą inteligencję i bogactwo. Pewnego dnia cały jego rodzinny majątek, którym zarządzał jego wujek zniknął podczas nieudanej inwestycji. William ma problemy z zapłaceniem czesnego w bardzo prestiżowej szkole. W tym celu wraca do swojego domu razem z towarzyszącym mu lokajem, szukając czegokolwiek co można by sprzedać. Podczas poszukiwań odnajduje tajemny pokój. Znajduje się tam magiczna pieczęć, przez którą przypadkiem przywołuje demona. Demon przedstawia się jako Dantalion i wyjawia, że William jest desygnatorem, osobą posiadającą prawo do wyznaczenia następnego władcy świata demonów.Czy osoba, która nie wierzy w nic innego, niż to co można dotknąć i zbadać uwierzy, że jest reinkarnacją Salomona?





Moje ulubione sceny xD (Spojler) 














CHUUNIBYOU DEMO KOI GA SHITAI!

Rok: 2012
Ilość przetłumaczonych odcinków: 12 - wszystkie (w planach pojawia się 2 część)
Tematyka: szkoła, romans, komedia
Moja ocena: 8/10 
To była dla mnie jedna z większych niespodzianek. Nie sprawdziłam dokładnie gatunku, a opis wprowadził mnie w błąd. Czekałam na historie pełną akcji, magi i walk. Zamiast tego dostałam coś innego - coś co mnie nie znudziło tak jak ten przewidziany scenariusz. Polecam, dla ludzi lubiących słodkie komedie o nietypowej fabule. 

Opis:
Czym jest "syndrom gimbusa?" Yuuta Togashi cierpiał właśnie na tą chorobę. Skończył jednak szkołę i wydawało mu się, że w ten sposób zostawił za sobą swoją  przeszłość i starych przyjaciół.  Na początku liceum wszystko wydawało się proste i chłopak chciał żyć jak normalny nastolatek, ale wtedy spotkał  Rikką Takanashi właścicielką "Potwornego oka" z którą podpisał pakt. 













KAMISAMA HAJIMEMASHITA
Rok: 2012
Ilość przetłumaczonych odcinków: 13 - wszystkie
Tematyka: demony, youkai, romans, komedia,
Moja ocena: 8/10
Szczerze przyznam mam dość jak widzę słodki romans, w którym od razu wszyscy się KOCHAJĄ a problem jest tylko w tym, żeby o tym powiedzieć "Kamisama Hajimemashita" takie nie jest. To w sumie nakłoniło mnie, żeby to obejrzeć.

Opis:
Ojciec Nanami Momozono przez swoje długi hazardowe zadłuża dom, a kiedy przejmują go windykatorzy ucieka zostawiając swoją córkę samą. Dziewczyna ląduje na bruku. Gdy samotnie tuła się po parku, przypadkowo ratuje jednego z mężczyzn przed atakiem psów, proponuje jej w ramach podziękowania swoim domu, Nanami bez cienia wahania przyjmuje ofertę. Okazuje się jednak, że jego “dom” to tak naprawdę świątynia, ona przez pocałunek nieznajomego otrzymuje święcenia bóstwa.
Dziewczyna musi szybko zrozumieć obowiązki bóstwa, którym się stała. Ma w tym jej pomóc lisi demon, który był powiązany paktem z poprzednim bóstwem. Jest jednak jeden problem - demon nie jest chętny do współpracy, a Nanami ciężko będzie sobie bez niego poradzić.












DANGANRONPA THE ANIMATION:

Rok: 2013
Ilość przetłumaczonych odcinków: 9
Tematyka: szkoła, morderstwa, zagadki, talenty, horror

Moja ocena: 10/10
To anime jest całkowicie w moim stylu - chyba dlatego tak bardzo je polubiłam. Oczywiście na początku narzekałam na kreskę, ale to przez wygląd niektórych postaci. W każdym razie dla osoby lubiącej kryminały i tego typu rzeczy - to na pewno musi to obejrzeć.

15 elitarnych uczniów zjawia się w szkole, która miała im zapewnić świetny start w przyszłości. Zamiast tego zostają uczestnikami morderczej gry, której inicjatorem jest dyrektor szkoły - mononiedźwiedź. Jedynym sposobem na opuszczenie murów szkoły jest popełnienie "zbrodni doskonałej". Jeśli morderca nie zostanie nakryty na swojej zbrodni przez resztę uczniów, udaje mu się wyjść ze szkoły z dyplomem, a reszta klasy umiera. Jeśli jednak zostanie słusznie oskarżony przez sąd uczniowski zostaje ukarany.










FREE!
Rok: 2013
Ilość przetłumaczonych odcinków: 9
Tematyka: sport, pływanie, kluby szkolne, zawody sportowe, przyjaźń

Moja ocena: 7/10
Nie przepadam za anime związanymi ze sportem. Jednak Free! musiałam obejrzeć. Szczerze przyznam, że zrobiłam to tylko z czystej ciekawości: "Czym się tak wszyscy zachwycają?" ale nie zmarnowałam czasu. Mimo wszystko w anime jest dużo akcji, a kolejne odcinki wciągają. Warte obejrzenia szczególnie dla fanów "K.ON!", albo"Kuroko no Basket"

Haruka Nanase, główny bohater opowieści kocha wodę. Można powiedzieć, że obsesyjnie uwielbia pływać. Przed ukończeniem szkoły podstawowej przystąpił on do turnieju pływackiego w konkurencji zwanej sztafetą,  razem z trójką przyjaciół z klubu pływackiego: Makoto Tachibaną, Nagisą Hazuki oraz Rinem Matsuoka. Po zdobyciu trofeum Rin rozstał się z resztą grupy, a ich paczka nie była już taka jak dawniej. Obecnie cała grupa (oprócz Rina uczęszcza do tego samego liceum). Pewnego dnia jeden z przyjaciół wpada na pomysł stworzenia klubu pływackiego, zaraz po tym jak Rin wyzywa Haruke na  pojedynek pływacki, w którym nasz bohater przegrywa. Cała grupa jest ciekawa, co zmieniło się podczas tych kilku lat, że Rin tak nagle traktuje ich jak rywali. Przez wzgląd na niego i ich pasję postanawiają założyć klub pływacki, razem z nowym przyjacielem Reiem Ryugazaki.















(Przepraszam, jeśli coś zaspojlerowałam)


2 komentarze:

  1. Wiesz co....chyba wszystkie musze obejrzeć! Wszystkie zdają się bardzo ciekawe *o*

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej!Jestem zainteresowana prowadzeniem bloga z tobą.Mogłabym pisać o dramach,języku koreańskim lub japońskim albo o obu.Jeśli nie miałbyś czasu na napisanie postu z innej kategorii,to mogłabyś zlecić mi jego napisanie.Załatwiłabym ci też reklamę.Piszę w gazetce szkolnej i przy moich artykułach zawsze dawałabym link do Twojego bloga.Poza tym robiłabym ci reklamę w internecie np.na zapytaj.onet.pl i na facebooku.Możesz mnie przyjąć próbnie,i jeżeli spełnię Twoje wymagania,zostałabym już oficjalnie redaktorką.Jakby coś to Azją interesuję się już prawie 2 lata.Wiem,że to niewiele,ale bardzo zależy mi na pisaniu na tym blogu.Jeśli jesteś zainteresowana napisz na rintakemura@gmail.com .Jeżeli nie jesteś napisz w wiadomości e-mail odmowę i usuń ten komentarz.

    OdpowiedzUsuń