piątek, 16 maja 2014

Co właściwie dzieje się w SM Ent.?- czyli o Krisie z EXO

Przez ostatnie dwa dni, naprawdę dużo dzieje sie w kpopowym świecie. Oprócz przyjemych stron, takich jak coraz to nowe comebacki i debiuty, punktem kulminacyjnym stał się fakt, że Kris, leader EXO-M, zamierza odejść z zespołu. Informacja ta była tak nagła i zadziwiająca, że fanki, takie jak ja, chciały dowiedzieć się, dlaczego.

No cóż, nie ukrywam, że to nie pierwsza taka sytuacja w SM Entertainmet, jednaj z największych korporacji w Korei południowej. Siedem lat temu była podobna sytuacja z członkiem Super Junior. Wracając do Krisa, do sieci wyciekły informacje, że chłopak zamierza unieważnić kontakt z wytwórnią i pozwać ją- mimo, że "oficjalny" powód rezygnacji nie jest znany, Wu Yifan twierdzi, że SM traktuje ich jak rzeczy- są przemęczani, a dodatkowo nie mogą się rozwijać.
Poszperałam trochę w internecie i dowiedziałam się, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana.
Okazało się, że życie gwiazdy, szczególnie w SM nie jest usłane różami. CEO (Chief Executive Officer), czyli "leader" agencji, jest zdania, że jego "podopieczni" są co najmniej robatami- nie potrzebują ani chwili odpoczynku. Nie od dziś wiadomo, że gdzie jak gdzie, ale w SM lubią pieniądze (jest to do tego stopnia wiadome, że niektórzy w internecie specjalnie piszą "$M"- szczegół, ale dość znaczący), co wcale nie jest dobre- nie szczególnie zależy im na zdrowiu gwiazd.
Dodatkowo, ponoć agencja ma dostęp do kont internetowych na wszystkich portalach swoich gwiazd- sprawdzają uważnie wszystkie ich wpisy, a dodatkowo zabierają im ich prywatne telefony i laptopy... czy tylko mi wydaje się to już chore? Ponoć jeden z członków EXO (nie pamiętam który, niestety) aby wysłać kilka wiadomości, musiał przemycić laptop do łazienki...



Wiadomo jak to jest, kiedy coś zmienia się w jakimś zespole- niektórzy ludzie akceptują tą zmianę, a inni ją hejtują. Podobnie jest w wypadku Krisa. Wiele kpoperów zgadza się z jego opinią (ja do nich należę), że SM traktuje ich jak roboty. Mimo wszystko, byłam jedną z fanek, które płakały, kiedy się o tym dowiedziały- no cóż, EXO z 11 członkami, to już nie to samo, prawda? No i, jak to zwykle bywa w takich sytuacjach, niektórzy z "fanów" (raczej fanatyków) zrobili sobie krzywdę- słyszałam nawet o jednym samobójstwie...
Mimo wszystko nie rozumiem osób, które nagle zaczęły hejtować Krisa mówiąc, że EXO byłoby lepsze bez niego, że chłopak nie umie śpiewać... przepraszam bardzo, ale jemu na pewno jest trudno. Osobiście bardzo podziwiam Yifan'a, że zdołał się przeciwstawić wykorzystywaniu, które czasem podchodzi pod terror. Gdybym ja była na jego miejscu, chyba nie dałabym rady. 



A co na to EXO? Suho, leader EXO-K wypowiadał się, że posunięcie Krisa jest dla nich niezrozumiałe. Twierdzi, że zespół ma mieszane uczucia, co do jego zachowania. Agencja twierdzi, że Yifan powinien przeprosić zespół i agencję, oraz wycofać pozew- nie sądzę jednak, żeby tak się stało- w końcu, musiał chyba długo zbierać w sobie odwagę,aby w końcu zbuntować się przeciwko SM- może to będzie dla nich nauczka, że idole to też ludzie i też potrzebują odpoczynku.
Warto też wiedzieć, że wszyscy z EXO, którzy mieli instagrama, przestali go obserwować- jak pisałam, nie sądzę, żeby to była ich wola. Czuję, że agencja maczała w tym palce, szczególnie, że Suho swoją wypowiedź o całej sprawie zakończył tak:
"We'll work hard. We are one. We love you."
Okej, mam nadzieję, że trochę rozjaśniłam wam sprawę Krisa. Na razie nie ma oficjanych informacji, ale kiedy się pojawią, będę aktualizowac posta. Dla mnie to też był szok- Kris był (i jest) jednym z moich ukochanych członków EXO... no ale cóż, przecież to jego wybór.
Mam tylko nadzieję, że reszta chłopaków będzie po stronie Yifana- nie zniosłabym chyba, gdyby EXO, których mottem jest "WE ARE ONE" rozpadł się z takiego głupiego powodu...

#WeBelieveInYouKris

A wy co sądzicie o całej sprawie?

2 komentarze:

  1. Super post. Osobiście także uważam że to kris mówi prawde a wytwórnie a raczej władze owej wytwórni powinno się potraktować ich własnym lekarstwem

    OdpowiedzUsuń
  2. Tym chłopakiem z EXO, który przemycił laptopa do łazienki był Luhan.

    OdpowiedzUsuń