niedziela, 20 października 2013

Jak zacząć rysować mangę? Czyli coś o mandze amatorskiej.

Temat dość ciekawy dla większości otaku i fanów tego typu rysunku. Manga jeśli chodzi o styl rysowania jest bardzo rozbudowana. W końcu, jak wiele autorów, tak wiele stylów rysunku. Niektóre nie różnią się niczym specjalnym, a inne mają całkiem inną kreskę i styl cieniowania.
Amatorzy rysowania mangi również metodą prób i błędów próbują osiągnąć swój styl rysowania (nawet jeśli o tym nie wiedzą). 

Co jest potrzebne?
Oczywiście istnieją specjalne papiery do mangi, rastry, flamastry, podświetlane tablice ułatwiające pracę nad rysunkiem - ale nie wiem czy jest to potrzebne dla kogoś, kto rysuje mangę tylko dla siebie i wszystkie jego obrazki trafiają do szuflady. Osobiście mam kilka ulubionych ołówków, może dwie gumki i zwykłe kartki. W końcu lepsze to, niż jakaś drogocenna nauka (o chce przypomnieć, że zakupienie tych wszystkich rzeczy jednorazowo może nawet osiągnąć cenę 200 zł). Oczywiście kiedy już zaczniesz rysować na poważnie i poczujesz się pewniej w swoim stylu rysowania, to można inwestować.

Na czym się wzorować? 
Osobiście specjalnie kreatywna nie jestem, bo ja podglądam cudze fanarty, jakieś obrazki z mang i zmieniam trochę ich wygląd, lub kolorystykę. W internetach znajduje się dużo wzorów np. do rysowania oczu, dłoni, włosów. Proponuje czasem na nie zajrzeć, może akurat ktoś ma fajną technikę i warto się nią trochę wspomóc.

Kupować jakieś poradniki do rysowania mangi? Jak tak to jakie? 
Gdybym miała wybrać jakąś książkę przydatną do rysowania mangi i która warto kupić, to byłby nią poradnik - "Jak powstaje manga". Ma kilka części i jest dobrze podzielona na kilka poziomów. Nie kosztuje dużo i można ją dostać w Empiku i Matrasie.


Kilka naszych osobistych rysunków, znaczy moich i Aiki.

Aika:


Ten jest mój ulubiony <33
aut. Aika

aut. Aika


aut. Aika

aut. Aika

aut. Aika

aut. Aika

aut. Aika

aut. Aika


Izzy (+ moja Sis w gratisie  hahahaha)

aut. Sis

aut. Sis

aut. Sis

aut. Sis


aut. Izzy

aut. Izzy

aut. Izzy

aut. Izzy


aut. Izzy

aut. Izzy

aut. Izzy

aut. Izzy

aut. Izzy

aut. Izzy


aut. Izzy

aut. Izzy
ten jest moim ulubionym - mam wyprany mózg xD hahaahhah

Może jeszcze uda mi się kiedyś dodać drugą część "mangowego posta" jeśli tylko wytargam jeszcze jakieś obrazki od Rin i jeszcze jakieś od Aiki :D

Rysujecie coś? Jeśli macie jakieś swoje rysunki, to zostawcie mi do nich link w komentarzu - albo wyślijcie na TT a też dodam je w następnej notce tego typu :D


7 komentarzy:

  1. Piękne obrazki. Ja nie umiem takich pięknych włosów. W ogóle nie umiem rysować dłoni i butów. Bardzo bym chciała byś zamieściła post o jak narysować.... .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i komentarz :) Pomyślę nad takim postem, chociaż sama też nie jestem specem ;)

      Usuń
  2. Piekne obrazki. Ja nie umiem tak pięknie rysować. W ogóle to nie umiem rysować butóe i dłoni
    .

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale ślicznie, jestem pod ogromnym wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
  4. Robicie poradnik jak rysować a same nie potraficie -,-

    OdpowiedzUsuń
  5. Robicie poradnik dla początkujących a same jesteście na podobnym poziomie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, nie jesteśmy profesjonalnymi mangakami i bynajmniej nie uważamy się za mistrzynie ^^ Niemniej jednak, zarówno Izzy jak i ja interesujemy się mangą, jej rysowanie sprawia nam przyjemność i myślę, że nasze próby jej rysowania - które ciągniemy już od wielu lat- dają nam podstawy do tego, aby pisać o tym, jak ZACZĄĆ rysować mangę. Dziękuję za komentarz ^^

      Usuń