poniedziałek, 8 grudnia 2014

Najlepsze nowe girlsbandy 2014!

Biorąc pod uwagę wcześniejsze lata, w 2014r znacznie wzrosło zainteresowanie girlsbandami w kpopie. Ponieważ (nie ukrywajmy już tego), znaczną część fandomu stanowią dziewczyny/kobiety, jest to dość duże osiągnięcie- dały szansę swojej płci na zrobienie kariery ;)
Nie będę wypisywać wszystkich girlsbandów, jakie zadebiutowały w 2014r, bo jest ich naprawdę dużo. Skupię się więc tylko na tych- teledyskach i zespołach- wg mnie najlepszych, oraz najpopularniejszych.

Zapraszam też na mój kanał na YouTube, gdzie będą się pojawiać różne filmiki o/dla naszych idoli :)

1. KISS&CRY


Dziewczyny zadebiutowały piosenką Domino Game w styczniu tego roku. Tak naprawdę polubiłam je od pierwszego przesłuchania i obejrzenia teledysku. Może nie powinnam się tym chwalić, ale niektóre girlsbandy, szczególnie przesłodzone ale wręcz do przesady seksowne, denerwują mnie- tutaj tego nie odczułam. Szczególnie podoba mi się tutaj dopracowany taniec i naprawdę ładne outfity dziewczyn. Myślę, że KISS&CRY to bardzo fajny zespół z potencjałem, z którym warto się zapoznać.

2. LipService


Coraz więcej w kpopie powstaje zespołów z niezależnymi,seksownymi i silnymi dziewczynami- całkowicie feministycznych. Nie powiem, że wolę ten koncept od przesłodzonej dziecinności i teledysk LipService też mi się spodobał. Układ taneczny i stroje... no cóż, nie są jakieś specjalne, nie oszukujmy się, raczej nie podkreślają urody dziewczyn. Podoba mi się chwytliwy beat, który cały czas lata mi w głowie.

3. Bebop


Jak mówiłam, niezależne dziewczyny :) Kocham ten teledysk i całkowicie zakochałam się w zespole (nie dosłownie oczywiście). Bardzo podoba mi się koncept bad girl, granie przez dziewczyny na gitarach... i nareszcie jest coś dla mnie! Drugi zespół (zaraz po f(x)) gdzie jest tomboy ("chłopczyca"). Tak, pewnie nikogo to nie obchodzi, ale ja sama należę do tel subkultury(?jeśli można to tak nazwać), więc wiadomo, że się cieszę ;)

4.MELODY DAY


Piosenka jest bardzo smutna... pod koniec teledysku naprawdę chciało mi się płakać. Tragiczną atmosferę dość... specyficznej miłości (cóż za oryginalny temat...), zdecydowanie podsycają czyste i głębokie głosy dziewczyn- naprawdę utalentowanych dziewczyn. Idealna piosenka aby się uspokoić i zobaczyć piękną, ale niezwykle smutną historię...

5.1PS


Teledysk jest niezwykle uroczy, spokojny i wypełniony aegyo. Dziewczyny prezentują wszystkie cechy ideału w Korei. No cóż, są ładne, mają czyste głosy, ale jakoś niespecjalnie mnie do siebie przekonały. Mimo wszystko piosenka mi się podoba :)

6. Scarlet


Bardzo podoba mi się wykonanie teledysku. Dużo się w nim dzieje, są fajne efekty. To właśnie mnie przekonało, aby oglądnąć wideo do końca, Dziewczyny są ładne, ładnie śpiewają- nic nadzwyczajnego, ale mimo to mi się podobają. Lubię też gdzieniegdzie pojawiające się cytaty, mówiące np o tym, że jakkolwiek kobieta by nie wyglądała- jeśli jest pewna siebie, jest także seksowna.

7.Badkiz


W piosence jest coś ciekawego, innego. Bardzo mi się podoba- i koncept, jednocześnie seksowny, niezależny i uroczy a także właśnie beat. Warto także zwrócić uwagę na układ taneczny, który coverowany był przez wiele grup tanecznych (i nie tylko) m.in przez funkcjonariuszy policji w Busan (swoją drogą, tańczenie układów girlbandów chyba należy do ich obowiązków, bo tych coverów znajdziemy naprawdę sporo!) dla zainteresowanych: tutaj tutaj tutaj. No cóż, najwyraźniej funkcjonariusze też chcieliby być gwiazdami kpopu ;)

8.Pritz


Zdecydowałam się zamieścić najnowszy teledysk dziewczyn zamiast debiutanckiego, bo tamten był animowany, a raczej nie lubię takich oceniać. Ledwo włączyłam wideo i od razu mnie urzekło. Kocham mroczne klimaty. Zaryzykuję tu nawet stwierdzenie, że piosenka podchodzi bardziej pod K-ROCK niż k-pop. No cóż, elektryczne gitary robią swoje.

9.Berry Good


Zespół od razu skojarzył mi się z APink. Mają coś oryginalnego, ale nie potrafię przestać ich porównywać do koleżanek po fachu. Co mogę powiedzieć, teledysk różowo-pastelowo-uroczo-dziewczęcy. Zdecydowanie nie moje klimaty, ale nawet mi się spodobał :)

10. Smile.G


Bardzo pozytywny i wesoły teledysk- chyba jeszcze nie było czegoś takiego w kpopie, żeby dziewczyny przedstawiały swój układ i zdobywały fanów... tańcząc na ulicy! Szczerze nie pogardziłabym gdyby kilka zespołów postanowiło zrobić właśnie taki street dance, najlepiej w Polsce (ale na to raczej nie mam co liczyć.). Podoba mi się, że zostały pokazane tu reakcje widzów- niektóre są naprawdę zabawne ;)

Ranking 10 najlepszych i najpopularniejszych teledysków tego roku, wg mnie. Mam nadzieję, że wam się spodoba. Macie jakieś swoje typy? :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz