poniedziałek, 29 grudnia 2014

Pocky

Tych japońskich słodyczy nie muszę chyba nikomu przedstawiać? Są zdecydowanie jednym z moich ulubionych przysmaków, więc pomyślałam, że najwyższa pora napisać o nich wszystko ;)
Proszę o komentarze, bo to dla mnie naprawdę wiele znaczy!


Jak wspomniałam, Pocky to japońska słodka przekąska w formie paluszków/biszkoptów oblanych czekoladą, produkowana od 1966 roku, oryginalnie przez firmę Ezaki Glico. Nazwa pochodzi od onomatopei, pokkin, której używa się, aby przedstawić dźwięk łamania, np ciastka. Początkowo produkt występował tylko w jednym, czekoladowym smaku, ale już niewiele później jakiś mądry człowiek pomyślał, że różnorodność smaków zachęci więcej klientów- i tak oto w 1971 i 1977 powstały orzechowe i truskawkowe Pocky. Dzisiaj możemy kupić Pocky w naprawdę wielu smakach, m.in mlecznym, kokosowym, zielonej herbaty, miętowym, miodowym, bananowym, "ciastkowym", kremowym, kawowym,jadalnych kasztanów, tiramisu i wielu innych! Mamy też wiele sezonowych smaków, które można spróbować tylko w określonej porze takich jak mango lub inne tropikalne owoce w sezonie letnim.


Z czasem Pocky zacząły zdobywać popularność w wielu krajach na świecie- przykładowo, w Wielkiej Brytanii nazywają się Mikado, a w Malezji Rocky. Ciekawostką jest, że w Polskie Święto Niepodległości (dla przypomnienia: 11 listopad) w Japonii obchodzony jest Pocky Day, czyli dzień Pocky. W ten dzień możemy kupić te paluszki w okazyjnych cenach, a także wziąć udział w konkursach ich dotyczących.
Pocky występują nie tylko w różnych smakach, ale także w wielu rozmiarach i rodzajach- od dużych z dużą ilością kremu po małe, przez cienkie, grube, z dodatkiem kolorowych posypek czy orzechów, na tych z rysunkami kończąc.



W Polsce spotkałam się z niewieloma z możliwych smaków- próbowałam jedynie czekoladowych, czyli tych najzwyklejszych i truskawkowych, a oprócz tego widziałam tylko kokosowe i waniliowe. Mam nadzieję kiedyś spróbować wszystkich smaków, bo muszą być naprawdę dobre ;)

3 komentarze:

  1. ja miałam okazje jeść pocky o smaku kremu bananowego, jagodowych, ciemna czekolada i klasyczne i mogę śmiało powiedzieć, że polecam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety do tej pory nie miałam okazji spróbować pocky :(
    Mika

    OdpowiedzUsuń