sobota, 1 czerwca 2013

EXO- Wolf



EXO, to koreańsko-chiński zespół, utworzony przez SM Enterainment w 2012r. 12 członków jest podzielonych na dwie podgrupy: EXO-M (Chiny) i EXO-K (Korea). Promują oni swoją muzykę zarówno do Korei jak i do Chin.  Nazwa pochodzi od Egzoplanety, czyli planet spoza układu słonecznego (kosmity ;) ). Ich debiutanckim singlem był MAMA, wydany 8 kwietnia 2012r.
We are one, we are EXO
A więc na początek: najbardziej podoba mi się układ taneczny! Jest po prostu genialny! Podziwiam Exo także za wspaniałe wokale, co akurat nie jest dziwne, z tej racji że zostali piosenkarzami...;).
Gdy teledysk się pojawił, a nie było to dawno, zauważyłam, że w obydwu wersjach Exo mówią ''ULF''. W sumie, na początku mnie to trochę zdziwiło, no bo nikt nie będzie się spierał, że po angielsku wymawia się ''łulf'', prawda? Jak mi to wytłumaczyła znajoma z Twittera., koreański ( i najwyraźniej chiński też) zapis to ''oolf'', co po przeczytaniu daje ''ulf''. I wszystko jasne ;). Nie ukrywam, że jestem zadowolona z tego, że w chińskiej wersji zrozumiałam kilka słów. Między innymi chłopcy mówili ''Wo shi ulf'' (Ło szy ulf), czyli (ja) Jestem  wilkiem ;D. Bardzo podoba mi się początek...widać, że zespoły(zespół?) długo ćwiczyli nad tak perfekcyjnym dopracowaniem układu tanecznego, którego zapewne nie potrafiłabym aż tak dobrze zatańczyć. Podoba mi się pomysł takiego ''podwójnego'' zespołu, ponieważ można łatwo zauważyć różnicę pomiędzy językami...Szkoda że teledysk ma tak mało kolorów, ale może o to właśnie chodzi? Bo przecież, wilki,to zwierzęta leśne i z tego co wiem zazwyczaj prowadzą nocny tryb życia, prawda? Chyba tak. No cóż, ja jestem pozytywnie zaskoczona comebackiem Exo i chociaż nie umiem jeszcze tak dokładnie rozróżniać członków, mam zamiar się nauczyć ;).
EXO-K & EXO-M
Jest to ostatnio bardzo popularny zespół i wcale się nie dziwię! Chłopaki mają talent, charyzmę, są ładni, świetnie śpiewają i genialnie tańczą! :)
logo EXO
 

print screen z mv ''MAMA''
OFICJANY FB
KANAŁ NA YT
SM TOWN

Dzięki za wejście ;)
BE EXOtic <3

1 komentarz:

  1. Boshhee! Ja kocham EXO ! I pomyśleć, że widząc ich debiut z pierwszą piosenką (i nie mówie tu o MAMA) krzyknęłam : CO TO K*twa jest!?

    OdpowiedzUsuń